4 Ocak 2016 Pazartesi

RASULULLAH'IN FAZİLETİ

Bismillahirrahmanirrahim, Hamd, yalnızca Allah'adır.

Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem’in Fazîletleri
Peygamber’imizin faziletleri ve övgüye değer yönleri çoktur. İşte bunlardan bazıları:

1- Allah’ın ona nispet ettiği güzel huy ve güzel özellikler. Allah onun hakkında şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz sen bü- yük bir ahlâka sahipsin.”(Kalem,4)

Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Ben ancak, güzel ahlâkı tamamlamak için gönderildim.”(Taberânî.)

2- Allah’ın onda bulunduğunu haber verdiği, ümmetine ve bütün insanlara olan merhamet ve şefkati. Nitekim âyetlerde şöyledir: “Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik”(Enbiyâ,107), “O, mü’minlere merhametlidir”(Ahzâb, 43), “Allah’ın rahmetinden dolayı onlara karşı yumuşak davrandın. Eğer kaba ve katı kalpli olsaydın, etrafından dağılır giderlerdi.”(Âl-i İmrân, 159)

Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Ben ancak hediye edilmiş bir rahmetim.” Hâkim. el-Elbânî sahîh olduğunu söylemiştir.

3- Doğumundan itibaren, Allah’ın onu koruyup gözetmesi: Yüce Allah şöyle buyurmuştur: “Seni öksüz bulup da barındırmadı mı? Seni şaşırmış bulup da doğru yola eriştir- medi mi? Seni fakir bulup zenginleştirmedi mi?”(Duhâ, 6–8)

4- Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem’in göğsünün açılması, nâm ve şânının yüceltilmesi. Bu konuda Allah teâlâ şöyle buyurmuştur: “Göğsünü yarıp açmadık mı? Belini büken yü- künü üzerinden almadık mı? Senin şânını yüceltmedik mi?”(İnşirâh, 1–4)

5- Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem’in peygamberlerin sonuncusu olması: Yüce Allah şöyle buyurmuştur: “Muhammed, içinizden herhangi bir adamın babası değil, Allah’ın elçisi ve peygamberlerin sonuncusudur.”(Ahzâb, 40) Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem de şöyle buyurmuştur: “Benim önceki peygamberlerle durumum, şu kimsenin durumu gibidir: O kimse bir ev yaptırmış, onu süsleyerek güzelleştirmiş, yalnız bir köşede bir kerpiçlik yeri boş bırakmıştır. Arkasından insanlar evi do- laşırlar, beğenirler ve: Keşke şuraya da bir kerpiç konulsaydı. O zaman yaptığın ev mükemmel olurdu derler. İşte ben o (yeri boş bırakılan) kerpicim.”(76) Muttefekun aleyh.)

Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem’in diğer peygamber- lere üstün tutulması: Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Ben altı konuda diğer peygamberlere üstün tutuldum: Bana cevâmi-i kelim (özlü sözler) verildi. Düşma- nın kalbine verilen korkuyla muzaffer kılındım (bana yardım edildi). Bana ganimetler helal kılındı. Yeryüzü bana temiz kılındı ve mescit yapıldı. Bütün insanlara peygamber olarak gönderildim. Peygamberlik benimle son buldu.”(Müslim.)

7- Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem, insanların en muttakisi (Allah’tan en çok sakınanı) ve en şereflisidir. Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Ben, Abdullah b. Abdulmuttâlib’in oğlu Muhammed’im. Allah, insanları yarattı. Beni onların en hayırlıları içine var etti. Sonra onları iki gruba ayırdı. Beni en hayırlı grubun içinde kıldı. Sonra onları ka- bilelerine ayırdı. Beni en hayırlı kabilenin içinde kıldı. Sonra onlara evler verdi. Beni en hayırlı eve yerleştirdi. Ben sizin, en hayırlı eve mensup olanınızım. Ben sizin en hayırlınızım.”(Ahmed; Ebû Dâvûd. el-Elbânî sahîh olduğunu söylemiştir.)

8- Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem’in havuza ilk varacak kimse olması ve kıyâmet gününde şefaat etmesi: Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Ben sizin havuza ilk varacak olanınızım. Sizi orada bekleyeceğim. Sizlerden bazıları benden alıkonulacak, hatta onlar benim önümde sürüklenecekler. Ben de: Rabbim! Onlar benim sahabîlerim di- yeceğim. Bana: Onların senden sonra (dinde) hangi bid’atleri çıkardıklarını bilmezsin, denilecek.”(Buhari)

Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Her peygamberin kabul olunan bir duası vardır. Fakat ben, duamı kıyâmet gününde, ümmetime şefaat etmek için sakladım.” (Muttefekun aleyh.)

9- Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem kıyâmet günü, insan- ların efendisidir. Nitekim şöyle buyurmuştur: “Ben kıyâmet günü, Âdemoğlunun efendisiyim. Bunda övünme yok. Âdem ve diğer peygamberler, o gün benim sancağımın altında olacaklar. Bunda övünme yok. Ben ilk şefaat eden ve şefaati ka- bul edilen olacağım. Bunda övünme yok.”(Ahmed; Tirmizî. el-Elbânî sahîh olduğunu söylemiştir.)

10- Kıyâmet günü cennete ilk girecek Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem’dir: Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Cennetin kapısını ilk çalacak olan benim. Cennet bekçisi: Sen kimsin? diyecek. Ben: Ben Muhammed’im, diyeceğim. O: Kalkıp sana açacağım. Bunu senden önce hiç kimseye yapmadım ve senden sonra da kimseye yapmayaca- ğım, diyecek.”(Müslim.)

11- Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem Allah’ı, cennetini ka- zanmayı ve ateşinden kurtulmayı uman her insan için güzel örnektir. Nitekim yüce Allah şöyle buyurmuştur: “Sizin için, Allah’a ve âhirete kavuşmayı umanlar ve Allah’ı çokça anan kimseler için Rasûlullah en güzel örnektir.”(Ahzâb, 21)

12- Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem hevasına göre konuşmaktan uzaktır. Onun dinle ilgili konuşması, kendisine bâtılın gelmeyeceği vahiydendir. Nitekim Yüce Allah şöyle buyurmuştur: “O kendiliğinden konuşmamaktadır. Onun ko- nuşması ancak bildirilen bir vahiydir.”(Necm, 3–4.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder