16 Aralık 2015 Çarşamba

MÜSLÜMANLARA KARŞI KAFİRLERE YARDIM ETMEK-4- (Tarihten Deliller)

Müslümanlara Karşı Kafirlere Yardım Edenler Kafir Olmuşlardır!!! 

Müslümanlara Karşı Kafirlere Yardım Eden Kişinin Kafir Olduğuna Dair
TARİHTEN DELİLLER 

Islam tarihinin degisik donemlerinde, kendilerinin musluman olduklarini iddia eden bir takim kimselerin muslumanlara karsi kafirlere yardim ettikleri gorulmustur. Bu donemlerde yasayan Islam alimleri muslumanlara karsi kafirlere yardim etmenin hukmunu aciklamislardir. Bunlarla ilgili tarihten bazi ornekler:


Birinci Hadise: Hicri 11 Senesinde Murtedler Hadisesi: Rasulullah (s.a.s)’in vefatindan sonra bazi muslumanlar Islam’dan donduler. Bunun uzerine Ebu Bekir (r.a) ve sahabeler onlara karsi savas actilar. Bu sirada her kim murtedlerin tarafina gecmis ve onlarla birlikte muslumanlara karsi savasmissa iste o kimsenin onlar gibi oldugu konusunda icma edildi. Bu mesele daha once de zikredilmisti.

Ikinci Hadise: Hicri 201 Senesinin Basinda Gerceklesen Bir Hadise: Hicri 201. senenin basinda Babek el-Harmi, musriklerin diyarinda musriklerle beraber muslumanlara savas acmistir. O zamanin alimi olan Imam Ahmed ve diger alimler musriklerle beraber muslumanlara savas actigindan dolayi Babek el-Harmi’nin irtidadina hukum verdiler. Meymuni, Imam Ahmed’den soyle bir rivayet nakletti: “Imam Ahmed, Babek el-Harmi hakkinda soyle dedi: “Adam sirk diyarinda ikamet ediyor ve bize karsi savas acmistir. Hukmu nedir? Bu durumda elbette murted olmustur.” (El-Furu’ c: 6 s: 163)

Ucuncu Hadise: Hicri 480 Senesinden Sonra Olmus Bir Hadise: Bu senede Endulus krallarindan Sibilya hakimi olan El-Mu’temed b. Abbad muslumanlara karsi hristiyanlardan yardim istedi. O zamanin oradaki Maliki alimleri bu yaptigindan dolayi irtidat ettigine fetva verdiler. (El-Istiksa c:2 s: 75)

Dorduncu Hadise: Hicri 661 Senesinde Olan Bir Hadise: Kerak krali olan El-Mugis Omer b. Adil, Hulaku ve tatarlarin diger liderlerine bir mektub yazarak onlar icin Misir’i alabilecegini kendilerine bildirdi. Bunun uzerine o zamanin musluman hakimi olan Ez-Zahir Pipars, devrin alimlerinden bunun hukmunu sordu. O zamanin alimleri gorevinden azledilip oldurulmesi gerektigine hukum verdiler. Bu fetvaya dayanarak onu gorevinden azledip oldurdu. (El-Bidaye ve’n Nihaye c: 13 s: 238 Es-Sezerat c: 6 s: 305)

Besinci Hadise: Hicri 700 Senelerinde Gerceklesen Bir Hadise: Bu senede tatarlar Sam’a ve Islam diyarlarina saldirdi. Musluman olduklarini iddia eden bazi kisiler, onlara yardim etti. Bunun uzerine Ibni Teymiyye tatarlara yardim edenlerin kafir olduklarina dair fetva verdi. (Fetvalar C: 28 S: 530)

Altinci Hadise: Hicri 980 Senesinde Olan Bir Hadise: Bu senede, Merrakes krallarindan olan Muhammed b. Abdillah es-Sa’di, amcasi Ebu Mervan el-Mu’tasim Billah’a karsi kafir olan portekiz kralindan yardim istedi. Bundan dolayi devrin Maliki alimleri irtidad ettigine dair fetva verdiler. (El-Istiksa c: 2 s: 70)

Yedinci Hadise: Hicri 1226 ile 1233 Seneleri Arasinda Gerceklesen Bir Hadise: Kafir ordulari bu senelerde tevhid davetini yok etmek icin Necd topraklarina saldirdilar. Islam’a mensub olan kimselerden bazilari da bu kafir ordusuna yardim ettiler. O zamanki Necd alimleri muslumanlara karsi kafirlere yardim eden kimselerin irtidat ettiklerine dair fetva verdiler. Bu hadiseden dolayi Seyh Suleyman b. Abdillah al’es-Seyh; “Ed-Delail” adinda bir kitap yazdi. Bu kitapta muvahhidlere karsi kafirlere yardim eden muslumanlarin murted olduklarini isbat etti ve bu meseleye dair 21 delil zikretti.

Sekizinci Hadise: Bir Onceki Hadiseden 50 Sene Sonra Gerceklesen Bir Hadise: Bundan once zikrettigimiz hadiseden 50 sene sonra onun gibi bir hadise daha olmustur. Bunun uzerine Necd alimleri, musriklere yardim edenlerin irtidat ettiklerine dair tekrar fetva verdiler.

Bu konu hakkinda Seyh Hamed b. Atik; “Sebiylu’n Necati ve’l Fekaki Min Muvalati’l-Murteddiyn ve Eh-li’l Israk” (Musrikleri ve Murtedleri Dost Edinmekten Kurtulma Yollari) adinda bir kitap yazdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder